Eredetileg tényleg hetente akartam frissíteni legalább, de a kezdő post után nem igazánvolt kedvem/erőm/időm a bloggal foglalkozni. Ezért most bepótolnám, és elkezdenék egy taktikát és egységleírást, ahol is az első a bejegyzés a HQ lehetőségekről, azon belül is a grater daemonokról szól.
A daemons sereg alapvetően kétféle HQ-t választhat. Az első, számomra igen kedves választási lehetőség a greater daemon-ok. Mint minden, itt is a 4 isten kegyeltjeire osztódik.
Létezik normál greater daemon, és nevesített karakter is. A nevesített karaktereket majd csak a legvégén fogom összefoglalni a heraldok után, mert elég ritkán használom őket, hiába erősítik a sereget, mindez igen magas pontszámmal, vagy speciális seregépítéssel párosul.
Khorne:
Khorne legfőbb kegyeltje a Bloodthirster. Sebezhetetlen mentője mellé normál páncélmentő is párosul, és mindezek mellé még szárnya is van. Tagadhatalanul a legjobb közelharcos. Nevetségesen olcsón kap még egy 2+-os sebezhetetlen mentőt is pszik ellen. Lövésben nem jeleskedik, felesleges megvenni neki a lövős képességet.
Legnagyobb hátránya, hogy nincsenek gránátjai, ezért fedezékbe nem a legjobb dolog rohamozni vele, hiába is bírja. :(
Mint minden nagydémonnak, neki is vehetünk extra erőt, a legtöbben ezt, és a pszi védelmet ajánlják, minden egyéb felesleges rá. Ezzel akár tankokat is ki tud nyitni, főleg, hogy szörny.
Előnyök:
repül
normál mentője is van
szörny-monstrous creature
hátrány:
nincs gránátja, ezért fedezékben lévő egységeknél gondba kerülhet
drága pontban, bár ez csak nézőpont kérdése.
Nurgle:
A fertőzések nagyatyja a great unclean one-okon keresztül fejezi ki, mennyire szereti megfertőzni a világokat. Ezek a legnehezebben elpusztítható démonok, mert magas szívósságuk, és feel no pain-jük mellé ugye még a sebezhetelen mentőjük is a védelmüket erősíti.
Legnagyobb hátránya, hogy lassú, mindig úgymozog, mintha nehézterepen járna. De mivel ő is szörny, ezért 3D6-al dobja ezt a tesztet. Nem szabad elfelejteni, hogy védekező gránáttal vannak felszerelve, ezért ha betámadják, akkor a rohamból származó plusz támadás nem érvényesül.
Mindezek mellé könnyedén fixen sebzővé tehetjük, ami szintén előnyös egy ilyen lénynel. Aki nurgle-t szereti, az hozzon belőle minden képp.
Előnyök:
defensive grenades-védelmi gránátok
feel no pain-lényegében egy újabb mentő a normál sebezhetelen (invul save) mellé
fixen sebezhet
sok seb
a legolcsóbb a nagydémonok (greater daemons) közül
Hátrány:
slow and purposefull-lassú, mintha mindig nehéz terepen járna
Slaanesh:
A kéj urának/úrnőjének kegyeltjei gyorsak, sőt, igazából a leggyorsabb lények az egész játékban. Mindezek mellé támadó és védekező gránátjaik is vannak, ami miatt bármilyen terepre nyugodtan bemehetnek. Bár repülni nem tudnak, de futás után rohamozhatnak. Megkaphatják a kiválás képességet, ami miatt ők döntik el, hogy pontosan mikor és ki ellen is akarnak küzdeni. Mindezek mellé még rengeteg támadás is párosul, és különleges karmaik is extra kedvezményt biztosítanak nekik (6-osra mindig sebeznek, nem érdekli őket, hogy ki vagy mi az illető).
Ha tankra akarunk vele vadászni, ne felejtsük el az extra erőt!
Viszont pavane-t nem szabad nekik adni, annak az egyetlen helye a szárnyas slaanesh démonhercegeken van a daemonoknál.
Nekem a második kedvenc nagydémonom.
Előnyök:
I10-a legygyorsabb lény a játékban
A6-alapból 6 támadása van, rohamból 7.
Defensive and attacking grenades: ha megtámadják, akkor ugyanúgy nem jár a rohamból származó plusz támadás, mint nurgle démonjainál.
Ha ő támad nehézterepen keresztül, egyszerűen ignorálja azt.
Fleet: futás után rohamozhat.
Képes mind elit, mind sima osztagokkal elbánni, hála sok támadásának, és szörny mivoltának, e mellett pedig a tankokra is veszélyes!
Hátrány:
ha a sebezhetetlen mentőjét ignorálják, akkor lényegében teljesen védtelenné válik
nem repül, hanem csak fleetel, pedig a lövést nagyon nem szereti
Tzeentch:
Éljen a változások Ura! A Lord of Change-ek, Tzeentch nagyúr kegyeltjei a sereg legnagyobb gondjait hivatottak kezelni. Sajnos, legtöbbször csak hivatottak. :( A sereg nem igazán jeleskedik a lövésben, a démonok a közelharcot szeretik, ahol saját maguk lophatják el az ellenség lelkét... Kivéve Tzeentchet, és követőit.
A varázslók uraként is ismert Tzeentch követői lőnek, ami csak a csövön kifér, és ha közelharcba kerülnek, akkor a legtöbbször rövid időn belül végük van. Képesek megosztani a tüzüket több ellenség között is, amivel nagyon megnő a használhatóságuk. Alapból olyan fegyverrel vannak felszerelve, ami sebzés után ellophatja a megsebzett lelkét. Mindezek mellé repülnek is. Viszont, mint azt már írtam, közelharcban elmaradnak társaik mögött. Igazából kisegítő szerepük van, tankok és lépegetők ellen, ami viszont egyszerűen kell, mert a démonoknál ebből van a legkevesebb. Ennek viszont meg is kérik az árát: ő a legdrágább a 4 nagydémon közül.
Előnyök:
lövés, amivel akár tankokat is ki tud nyitni (bolt of tzeentch)
repül (flight)
megoszthatja lövéseit több célpontra (we are legion)
3+-os sebezhetelen mentője van
hátrányok:
a legdrágább greater daemon
közelharcban annyira nem jeleskedik, hiába greater daemon.
Jó kombók:
Érdemes a keeper of secrets+bloodthirster kombót kipróbálni. Meglepően hatékonyak együtt, hiába a két ellentétes párt képviselik, tökéletesen kiegészítik egymást: a keeper bemehet a terepre is, majd a thirster befejezi a munkát, hiszen sokkal védettebb a lövések ellen sima mentője miatt.
A thirster ugyanígy remekül használható a Great unclean onnal is, ahol a GuO a boxzsák szeepét játssza, míg khorne nagydémona el nem takarítja a kellemetlenkedőket.
Kissé gyengébb csak a keeper of secrets GUO-val párosítva, de még mindig halálos.
A Lord of Change pedig igazából mindegyik nagydémonhoz hozzáadható, aki megvédi őt, és leszámol a közel merészkedőkkel. Igazából ő az, aki csak segíti a sereget, de ha az ember jól használja, már követlenül érkezése után behozhatja az árát (egy osztagot megritkít, egy drága tankot kilő, és máris könnyebb az élet).
Személy szerint magasabb pontszámban mindig a Lord of Change + keeper of secrets kombinációt alkalmazom. Nurgle egységem egy darab sincs, khorne pedig nálam az elitek és a troopok között találta meg a helyét.:)
Az általános szabályok persze a nagydémonokra is igazak: DS-ből érkezésük után csak lőhetnek/futhatnak, de nem rohamozhatnak. Mivel monstrous creature-ök, ezért nehéz kitakarni őket.
Remélem segítettem valamennyit a nagydémonokban. ;)